charivari

22 magyar sláger, ami meghatározta a '90-es éveket

2016. március 31. - szabo.kata

Még mindig egymást érik a '90-es éveket idéző bulik és olyan koncertekből is folyton akad egy-egy, ahol az évtized előadói váltják egymást, legyen szó külföldiről, vagy magyarról. Úgy tűnik, nem tudjuk megunni a '90-es évek feltámadását egyelőre - nosztalgiából, viccből, vagy csak azért, mert egyszerűen jól érezzük tőle magunkat. Nem is tudom. Viszont az tuti, hogy a mára lassan klasszikussá váló évtized zenéi között is vannak olyan darabok, melyek tényleg mindenkinek azonnal beugranak, sok előadót befolyásoltak, és konkrétan azonosítjuk velük a '90-es éveket, ahogyan a necc felsővel vagy a Buffalo cipővel. Megpróbáltam (nyilván szubjektívan és a barátaim emlékeire is támaszkodva) összegyűjteni 22 olyan meghatározó hazai popdalt, melyek nélkül a '90-es évek el sem telhetett volna.

untitled_design_2.jpg

Ámokfutók - Szomorú szamuráj - 1995

Kozsó, azaz Kocsor Zsolt az Alvajárókkal kezdte meg karrierjét a '90-es években, majd erről váltott Ámokfutókra, és onnantól gyakorlatilag megállíthatatlan lett. Számos felállásban (leginkább számos különböző nő mellett) láthattuk zenekarával, miközben más bandák útját is egyengette és elárasztotta velük az étert. Az már egy jó kérdés, hogy mennyit javított vagy rontott tevékenysége az évtized hazai könnyűzenéjén, de ebbe most ne is menjünk bele. Rengeteg slágere közül a Szomorú szamuráj az, ami Horváth 'Tissy' Tünde énekével együtt annyira kitörölhetetlen, hogy még versben is elbeszélték nemrég. A szöveg igazi klasszikus, elég, ha annyit mondok: Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei!

Soho Party - Gyere, táncolj! - 1994

A Soho Party első albumáról, a rendkívül 'frappáns' című Pizza...!-ról érkezett ez a dal, aztán tényleg elkezdtek rá táncolni az emberek. Választhattam volna tőlük mást is, de a klip, a ruhák, a vizuális megoldások és a szöveg miatt sajnos nem tehettem meg. A Gyere, táncolj! úgy, ahogyan van, tökéletesen reprezentálja a '90-es éveket, ez a nagy büdös helyzet. Arról pedig ne feledkezzünk meg, hogy Betty Love szólóban is ott volt azért a slágerlistákon, Náksi Attila pedig Náksi Attila, és a mai napig ott van a zenében.

Emergency House - Dübörög a ház - 1997

Az Erica C. Dance School drága növendékei úgy gondolták, nem csak táncosként akarnak tevékenykedni, de magyar rave csapatként is befutnának. Első fellépésüket az I. Total Dance fesztiválon tartották (na, ha valami '90-es évek, akkor ez az), aztán ismerte is őket az egész ország rövid időn belül. Az olyan fantasztikus slágereik mellett, mint a Csúcs ez a party vagy a Nyakig ér a holiday, mindenképpen a Dübörög a ház volt az a zene, amit máig emlegetünk.

Kozmix - Kozmix a házban - 1998

Rave és happy hardcore a Scooter nyomdokain - ez volt a Kozmix a '90-es évek derekán, amikor ismertek lettek. Sem Hozso, sem Lala nem ebben az együttesben kezdte, de ezzel lettek igazán sikeresek, és máig tevékenyek, sok a '90-es években menő együttessel ellentétben. A Kozmix a házban annyira prosztó, hogy egyik meghatározó eleme lett az évtizednek magyar részről.

Carpe Diem - Álomhajó - 1997

Azt csak a hardcore '90s arcok tudják, hogy a Carpe Diem eredetileg 3 tagú volt és egyáltalán nem az Álomhajó volt az első slágerük. Ezt már Erős Attila és Funnah Fanny hozta ki duóként, aztán le is tették vele az évtized egyik legnagyobb magyar slágerét. Azt nagyjából az egész ország tudja, hogy Fanny helyett egy Stefanidu Janula nevű énekesnő énekelt, és ő csak jól nézett ki a klipekben, meg a színpadon. Istenkém, hát van ilyen, a Milli Vanilliben is volt.

FLM - Megtalállak még - 1995

Hoffer Dani és Császár Előd duója a Megtalállak még című dallal írta be magát a kilencvenes évekbe, aztán szépen el is váltak útjaik és mindketten szólóban folytatták. Császár Előd lett a sikeresebb, akinek aztán betett egy általa okozott halálos baleset, azóta pedig Shane 54 néven folytatja pályafutását. Engem mondjuk ez a szám kifejezetten idegesített, de a sikerének nem mondhatok ellent.

Rapülők - Áj Láv Jú - 1992

A Rapülők megpróbált valami vicces hiphop szerű témát behozni Magyarországra, ami azonban az előbbihez egyáltalán nem hasonlított, viszont tagadhatatlanul egyedi magyar termék lett. Gesztiéknek nagyon működött a dolog, annyira, hogy én például ölni tudtam volna egy Rapülők kaziért, amit sosem kaptam meg anyáéktól. Egyébként ezeket a dalokat (mint a Zúg a Volga, a Túr dö flanc vagy a Nem adom fel) tényleg máig kívülről tudja az, aki akkoriban már a tudatánál volt - akkor is, ha nem szerette őket.

Mahattan - Rossz vagyok - 1991

A Rapülőkhöz hasonlóan a Manhattan is valami Amerikát akart honosítani itthon, aztán végül az első klasszikus értelemben vett fiúbanda lettek Magyarországon. A Rossz vagyok éppen ezért mérföldkő, és a szövegét Geszti jegyzi, akinek a keze, meg az arca ugye a Rapülőkben is benne volt. Szépen összefonódnak is a szálak, kéremszépen.

Hip Hop Boyz - Megbántottak - 1997

Ha a Manhattan elkezdte, akkor a Hip Hop Boyz csúcsra járatta a fiúbandaságot Magyarországon. O.G. Duck mára (ha jól tudom) testépítő lett,  Levy T. szólózott és producerkedett, Real Actionről meg mindenki tudja, hogy nyomja az Attractiont, elég sikeresen. De a '90-es években rendesen megcsinálták a maguk sikerét, olyan hihetetlen számokkal, mint az alábbi, vagy a Hegyekbe fönn, esetleg az egyik első magyar videoklipes csöcs-pillanatot jegyző Ott várok rád.

Baby Sisters - Szeresd a testem - 1999

Ha már a fiúbandákról szó esett, akkor itt itt a helye női vonalról a Baby Sisterst, amit Hertelendi Klári, Bognár Évi és Szklenár Gabi alkotott. Dögösek voltak, jó dalokat írtak nekik, szóval sikerre volt akkoriban ítélve ez a dolog. Baby Gabit máig látni mindenféle Muzsika TV műsorokban, a többiekről már annyira nem hallani.

Bestiák - A reggel túl messze van - 1997

A két albumot megért Bestiák Kozsó istállójából futott ki, aztán jól el is tűntek a süllyesztőben. Persze előtte még összebalhéztak Kozsóval, hogy szépen zárják a dolgot és BST néven fejezzék be. Azért A reggel túl messze van annyira az emberek fülébe mászott, hogy indokoltnak láttam itt szerepeltetni. Egy Fresh dallal szemben tényleg van létjogosultsága.

Animal Cannibals - Takarítónő - 1995

Sajnos képtelen vagyok erről elfogulatlanul nyilatkozni, mert óriási rajongó voltam a '90-es években. Annyira, hogy apámat elrángattam a kecskeméti Fila bolt megnyitójára is, hogy dedikáltathassak áltsulisként egy AC posztert. Igen. Viszont ettől függetlenül is úgy gondolom, hogy az Animal Cannibals, és ez a dala rendkívül fontos összetevője volt a '90-es évek magyar zenéjének. Pláne, mert segítettek figyelmet irányítani a hazai hiphopra.

Ganxsta Zolee és a Kartel - Boom a fejbe! - 1995

Az Animal Cannibanshöz hasonlóan Zoliék is amerikai mintára indultak, csak ők a keményebb oldalról kezdtek bele. Az elején a Kartel tulajdonképpen tiszta másolás volt, aztán lett belőle egy teljesen egyedi és felismerhető téma. A Boom a fejbe! a '90-es években meglepő módon olyan menő dal lett, mint bármelyik popsláger, egy új stílust behozva ezzel a zenei színtérre.

Fekete vonat - Forró a vérem - 1998

A Fila Rap Jamen feltűnt Fekete vonat a roma hiphop vonalat erősítette itthon, elég hangos sikerrel. Nagyon jól szövegelt Beat és L.L. Junior, Fatima pedig szintén nagyszerűen énekelt hozzá. Sajnos viszonylag hamar vége szakadt az együttműködésüknek és azóta mindenki a saját karrierjét egyengeti. Viszont amit a Fekete vonat letett, az szerintem eléggé fontos a hazai popiparban.

4F Club - Balatoni láz - 1996

Vélhetően ez volt a '90-es évek magyar nyári slágere, hiszen minden benne van, ami kell: Balaton, csajok, autózás, diszkó. Érdemes egyébként itt megjegyezni a formáció másik nagy dalát, a rendkívül nemes Tangát is, aminek klipjében a táncoslányok valóban egy szál tangában ringatták magukat. Micsoda kreativitás!

Back II Black - Szerelembomba - 1997

A funky képviseletét tűzte ki céljául a Back II Black, ami Magyarországon a saját idejében úgysem ment, szóval a '90-es években véletlen még újdonságnak is számíthatott. Nagyjából az összes dalukat ugyanarra a szálra fűzték fel és akkor még Somody Zoltán vezényletével egészen a slágerlisták tetejére is felkúsztak. Nekem mindig olyan volt az egész, mint valami cosplay, sosem tudtam komolyan venni.

Bon Bon - Sexepilem - 1999

A "nem vagyok James és nem vagyok Bond" dal akkora rádiósláger lett, hogy szerintem voltak órák, amikor ötször is leadta a Danubius. Tipikus mély tartalmat nélkülöző popdal a gyárból, amit Szolnoki Péter egyébként tökjól énekelt el. Bár ő nem is nagyon tud hibázni.

Hevesi Tamás - Ezt egy életen át kell játszani - 1994

Na ez a dal, ha másért nem, akkor a Posta Bank reklám miatt mindenkinek megvan a '90-es évek gyermekei közül. Jó nagy sláger is lett belőle, amit egyébként Presser Gábor és Sztevanovity Dusán szerzett. 

Happy Gang - Fiatal szerelem - 1996

A Happy Gang sikere számomra mindig is egy rejtély volt, de gondolom a végtelenül egyszerű refrénekben lehetett a fenenagy titkuk. Olyan nagyszerű dalokkal ajándékoztak meg minket, mint a Kérek egy kulcsot a szívedhez, a Boomshaka vagy a Minő guminő. No meg ez a dal, ami az Éretlenek sorozat második évadának zenéje is volt.

UFO - Napolaj - 1996

Az UFO együttesnél, a Carpe Diemhez hasonlóan, egyik lány sem énekelt, hanem helyettük Keresztes Ildikó, Kozma Orsi, Fehér Adrienn vagy Czerovszky Henriett dalolta fel a méltán sikeres slágereket. A Napolaj csak a jéghegy csúcsa, volt ott még Karibi Party, Szerelemdoktor vagy Akarok egy férfit című dal is. A főhős, Varga Zsolt máig viszi a bandát új háttéremberekkel. Bár ne tenné, mert ez az eredménye.

TNT - Titkos üzenet - 1997

A TNT szövegei és rímei talán még az UFO költészeti magasságainál is kellemetlenebbek voltak, de talán ép egyszerűségük miatt lett a formáció dalaiból olyan könnyen sláger. Szóval a titok nagyjából annyi, mint a Happy Gangnél. A Titkos üzenetet egyébként annyit játszották, hogy ezzel tulajdonképpen a '90-es évek második felének egyik legsikeresebb számát hozták össze. 

Orsi - Ha lemegy a nap - 1997

Tunyogi Orsi legnagyobb szóló sikere ez a szám, ami egyszerűen olyan mértékben meghatározza a magyar '90-es éveket, hogy ezzel kell zárnom ezt a szép sort. Tudom, hogy Orsi munkássága azért olyan mély nyomot nem hagyott az évtizedben, mint a Kozmixé vagy a Soho Partyé, de néha egy dallal is lehet 'halhatatlan' az ember. 

Ez volt az a 22 magyar sláger, ami szerintem a '90-es években meghatározta a magyar popéletet, valamilyen szempontból. Nyilván lehetne ebből akár 100-as listát is csinálni, de akkor már csak egymást ismételnék a hasonló számok. Ugyanakkor persze mások mást éreznek fontosnak az akkori popszíntérből, szóval nyilván darázsfészekbe is nyúltam ezzel a témával. De éppen ezért jöhetnek kommentben azok a dalok, amik itt mondjuk nem szerepelnek, de nektek valamiért nagyon fontosak voltak! Azt pedig még leszögezném itt a végén, hogy az alternatív zenébe, rockba és minden másba most nem mentem bele, az más posztok témája lenne, nem is szerettem volna ezeket ide keverni (a hazai alter kasszikusokról szóló posztot egyébként itt találjátok). Alább pedig ott egy jó hosszú playlist a fenti dalokkal, meg még sok más finomsággal a '90-es évekből.

És, ha már a '90-es évek retrónál tartunk, akkor április elsején (nem tréfából) érdemes figyelni reggel hattól éjfélig a VIVA adását, mert egyáltalán nem az lesz rajta, ami mindig. Ugyanis Retro Napot tartanak, amibe bizony az is beletartozik, hogy ezer éves műsorrészleteket szednek elő a klasszikus műsorvezetőkkel. Sokan ezen nőttünk fel, és ez legalább annyira része a '90-es éveknek is, mint a fenti dalok.

Tudjátok, hogy mi lesz pénteken? Hát RETRO nap!!!! És ez áprilisi tréfa! ;)

Posted by VIVA on Tuesday, March 29, 2016

 

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon, így nem maradsz le semmiről!

A bejegyzés trackback címe:

https://charivari.blog.hu/api/trackback/id/tr768547206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Titus_sb 2016.04.01. 16:31:41

Azt se felejtsük el azért, hogy Szo*ó Party videoklipp egy az egyben lopott termék (Finn demoscenerek munkája aka FUTURE CREW) és mélységesen felháborító-megalázó, hogy ezt senki nem teszi szóvá... valamint hogy ilyen idióták ugrálnak elôtte.

murray 2016.04.01. 18:13:28

kb ezek a számok mentek, mikor 20 éve piásan kiba..tak az Újvár-ból. :-)

froton 2016.04.01. 18:15:42

A 90-es évek popzwnei kínálata egy-két kivétellel egy rakás. . . volt, ez alól a hazai előadók sem kivételek, melyet ez a lista is remekül tükröz...van köztük hallgatható, de nagy része gagyi. Ma sincs ez másképp... Sőt....

rulettina 2016.04.01. 18:35:36

Az a durva, hogy 1 vagy 2 kivételével a videók elindítása nélkül is hallom a produkciókat. :)

BluE 2016.04.01. 19:07:48

Na és a Republictól a Szállj el kismadár?! Messze nagyobb sláger volt 95-ben (és azóta is), mint ezek a fentebbi, többségében erősen felejthető produkciók.

11110000 2016.04.01. 19:34:14

Hát neked lehet, hogy meghatározta, én hálistennek a többséget soha életemben nem hallottam, és most sem fogom meghallgatni.
Ezekkel a fosokkal szemben ugyanis vannak úgynevezett "zenék" is, amiket érdemes hallgatni.

A Szeresd a testem, baby megvan, de ebben a változatban:
www.youtube.com/watch?v=SGlEHS1-UwA
meg ebben:
www.youtube.com/watch?v=CtxpYf1cMBc

brian halála 2016.04.01. 19:46:33

Na pont ezek miatt a számok miatt gondoltam sokáig, hogy pop=szar és kb csak felnőttfejjel jöttem rá, hogy nem feltétlenül, csak azokat külföldön kell keresni. És ha már itt tartunk: van jó magyar pop szám??

totii 2016.04.01. 19:56:04

@BluE: Ha itt lennél velem, Repül a bálna, 67-es út, 16 tonna fekete szén, Szeretni valakit valamiért. Ez csak Republic, és még van például egy Ha az életben. Ezek azért időtállóbbak egy picit.

Usenka 2016.04.01. 20:00:09

Splash - Tedd fel a két kezed...;)))

arncht 2016.04.01. 20:13:25

Apam, ennyi hulladekot egy kupacon. Azt hittem igy 20 ev utan lesz bennuk vmi ertek, de semmi. Jah, a sohoparty hatter nyulasabol csodalom, hogy nem lett anno botrany - a scenerek ingyen csinaltak, ezek meg penzt kaptak erte.

szeretem a ribizlit 2016.04.01. 20:25:16

Sikerült a 90-es évek kb egyetlen igényes produkcióját leszólnod, az összes többit pedig magasztalnod.
Hamár írsz valamit tájékozódj legalább, ugyanis a Back II Black nem "akkor még" hanem újra Guruval nyomul.

11110000 2016.04.01. 20:45:02

@szeretem a ribizlit:
A Back II Black szerinted igényes?
Mert szerintem egy kalap szar.

2016.04.01. 20:54:09

Ezt a fostengert bakker...

Susinka Laller 2016.04.01. 20:58:55

@11110000:
Kalap Szar ???
Remélem nézel tükörbe, mert kb ugyan azt látod !!!

midnight coder 2016.04.01. 21:07:18

Na ezekért utáltam én a 90-es éveket.

Susinka Laller 2016.04.01. 21:11:33

és hol maradtak ezek ?
Tekknö - Discotor
Skyland - Érezd a ritmust
meg van még ott bőven ami "kimaradt" szóval a cikk szerzője nem teljesen van tisztában mi volt annak idején ........ gyanítom ő még csak a körteforma helyes kinyomásával bíbelődött a homokozóba mikor ezek a nóták mentek :)

Susinka Laller 2016.04.01. 21:13:19

@midnight coder:
És mégis túlélted ! Bár pusztultál volna el, mi ?

Pál utcai fiú 2016.04.01. 21:16:49

Jaja, a Panic demót szépen lenyúlták Náksiék...a másik ilyen lenyúlás egy Kerozin klippben van, ott meg egy Bon Jovi klipből vannak kivágva pillanatok, egészen durva lopás az is

ginii 2016.04.01. 21:21:13

Én mégkaptam anyuéktól a Rapülők kazit...az iskolai farsangon az egyik osztálytársammagnója becsípte és ripityára tépte a szalagot....menthetetlen volt. 2 napig sírtam. :) Jó, 5. Osztályos voltam akkor :D

Kalocsai Tamás 2016.04.01. 21:26:35

Egy szavazatot én is nyomok a Back II Black mellett! Ugyanis azért azt ne felejtsük el, hogy abban a zenekarban ZENÉSZEK is voltak. A cikket végigolvasva szégyen, hogy pont őket húzta le, olyanokat dicsérve, mint a Soho Party (LOL!), Animal Cannibals (LOLLLL! - Amúgy őket kb. ilyen Weird Al Yankovich féle humor-produkciónak kéne tekinteni). Ahhoz is mélységesen gratulálok, hogy egy másik, valóban énekelni tudó előadót is sikerült gyalázni - nevezetesen Tunyogi Orsit! De ízlések és pofonok különbözőek...

gizmo266 2016.04.01. 21:31:49

Na végre egy lista, ami megmutatja, hogy a Kispál sehol sincs, ha a magyar közízlésről van szó. Megmaradt a hitem az emberiségben

Wilfridur 2016.04.01. 21:38:54

Nagy utazás (Sose halunk meg filmzene)

Wilfridur 2016.04.01. 21:49:11

Charlie: New York, Jég dupla whiskyvel
Hupikék törpikék lemezek

Nyiri 2016.04.01. 22:02:32

Sing-sing Halál a májra? :D 1993

szabo.kata 2016.04.01. 23:18:04

@szeretem a ribizlit: ha figyelmesen olvasol, akkor elég jól láthatod, hogy végig sikít az irónia a számok melletti kommentekből. szóval sem a magasztalást, sem a 'lehúzást" nem kell túlzottan komolyan venni. A számok nagy része egyáltalán nem azért került egyébként a listára, mert annyira nagy művészi teljesítményt jelentenek, hanem mert nem igazán lehetett őket kikerülni a '90es években. Az pedig, hogy a Back II Black az egyetlen 'igényes' dolog az egész évtizedben, az elképesztően erős túlzás. Tartom róluk a véleményemet, egyetérteni meg nem kell.

átlátó 2016.04.01. 23:22:23

Jampik és jampinák! :D
Ez egy szubjektív lista...ahogyan a tiétek is az. Amúgy pedig ezekre a dalicskákra a falusi kocsma és a nagyvárosi nem kocsma dizsikékben éppen úgy bebasztatok, hogy aztán pedig szopassatok és nyalassatok az autó hátsó ülésén, mint valami Nick Dave , vagy Mötley Crüe, vagy Vitnijúsztonra szintén a hátsó ülésen...csináljátok itt a zenekritikusi formát. Olyanok vagytok, mint az a hangmérnök, aki herzekben, meg ohmokban gondolkodik, holott csak a fülét kéne használnia. :D
Úgy nyomjátok itt a süketelést, mintha egy műértő Wagner, Beethoven, vagy Bartók veszett volna el bennetek.
Okoskák. :D
Nesztek. Élelem:
www.youtube.com/watch?v=Z78PjvfCVTQ
www.youtube.com/watch?v=Oa5KiIYcdrM
www.youtube.com/watch?v=5Q2NtjoYj_U

Amúgy pedig maga a lista, teljesen ül. Okádott, sírt, párosodott rá a jónép. :)

szabo.kata 2016.04.01. 23:23:15

@Kalocsai Tamás: Ha figyelmesen olvastad a klipekhez tartozó kommenteket, láthatod, hogy erős irónia övez az egész posztot. Erős túlzás azt mondani, hogy a Soho Partyt vagy az Animal Cannibalst bárki magasztalta volna.
Az pedig, hogy 'zenészek' vannak egy együttesben, nem jelenti azt, hogy jó lesz és egyedi. Az utóbbi pedig különösen nagy hiányossága volt mindig is a Back II Blacknek. És ugyanezt gondolom Orsiról is. Senki nem vitatta, hogy megtanultak játszani egy-egy hangszeren vagy megtanultak énekelni.
Azt pedig csak hozzátenném így a végén, hogy az Animal Cannibals azért jóval több egy vicc-produkciónál, bár ehhez utána kellene nézned annak, mitől olyan fontosak ők a hazai hiphopban.

átlátó 2016.04.01. 23:25:27

@átlátó: Nick Cave...hátha ettől nem értenétek meg valamit, ami egyáltalán nem bonyolult. :)

Kalocsai Tamás 2016.04.01. 23:26:17

@szabo.kata: Írtál egy szubjektív cikket, ami nem tetszik mindenkinek. Akkor most miért én vagyok a hülye?!

szabo.kata 2016.04.01. 23:31:46

@Kalocsai Tamás: úgy éreztem itt alapvető félreértések vannak, így jónak láttam pontosítani, azt igazán nem mondtam, hogy ettől most imádnod kell a posztot :D

Sehonnai bitang ember 2016.04.01. 23:56:28

Egy kis kitekintés az országhatáron túlra, 1995-ből:
www.youtube.com/watch?v=GCd_Jqgm4_0

Bambano 2016.04.02. 00:08:14

szép lista, 22-ből kettő sok sörrel, a többit akkor se, ha vernek...
hallgassatok kis kerozint :P
www.youtube.com/watch?v=7QOt-9hjMVA

Bambano 2016.04.02. 00:24:51

egyébként lehetne még emlegetni a magyar "pop" zenéből a Solarist, a P.R. Computert, csak ők 80-as évek, nem 90-es... Marsbéli krónikák után az ilyen híres d.j.-k kb. kábelt tekerni mehetnének egy jobb koncertre.

A Solaris is milyen király maradt volna, ha Vincze Lillácska nem akart volna felszállni...

11110000 2016.04.02. 05:15:52

@Susinka Laller:
Nem szoktam a te tükrödbe nézni, ott valószínűleg tényleg egy kalap szar látható, amikor te nézel bele.

paráznabillegető 2016.04.02. 05:25:22

hát lagzilajcsi, bazmeg?
meg a király??? holvan??? DZSIMII!!!!

de ekkora lófasz lista.

11110000 2016.04.02. 05:26:06

@Kalocsai Tamás:
Attól,hogy zenészek voltak, még szart játszottak.
Ahogy Tunyogi Orsi is, bár tudott énekelni (bizonyította pl. a Rock Színházban a nővérével, Bernadettel együtt), a saját lemezén szart énekel. Tök mindegy, milyen a hangja.

@Wilfridur:
A New York mondjuk Tátrai Band, nem Charlie, de nem lényeges.

@Susinka Laller:
Lehet, hogy ezek 80-as évek, nem 90-es, kedves idióta olvtársam?

@Bambano:
A Napóleon Boulevard első lemeze kurva jó, Lillával együtt is. A 2. már nem annyira, a 3.-nál jött ez a diszkómizéria a Júliával.
A Solarisnál is a Marsbéli már vagy a 3. vagy 4. koncertanyag volt, a korábbiak sokkal ütősebbek (ezeket 1990-ben adták ki a NB sikereire tekintettel, dupla lemezen, meg később Böszörményi Gergő CD-n a koraiakat). Nagy rajongójuk voltam, minden anyaguk megvan.

A nép fia 2016.04.02. 07:10:07

A Vénusz - Régi nyár felkerülhetett volna.

Kalocsai Tamás 2016.04.02. 09:04:55

@11110000: Értem. Mindenki hülye, csak te vagy helikopter. :)

Susinka Laller 2016.04.02. 09:12:46

@11110000:
Rólad volt szó, így nyilván nem a más tükrébe kell belenézned azzal a birka és tudálékos búza fejeddel !
Te biztosan kiváló zenéket gyártottál napjainkig, ha csak fikázni tudod azt az irányvonalat amit nem díjazol. Az ilyen embereket mint te kellene tenyészteni és kutyatápot csinálni belőle !

Kalocsai Tamás 2016.04.02. 09:37:26

@szabo.kata: A kioktató stílusod miatt még vissza kellett kanyarodnom egy gondolat erejéig. Irónia és irónia között is van ám különbség és félre ne érts, nem azzal van bajom, hogy neked mi tetszik meg mi nem, csak amikor már ebbéli VÉLEMÉNYEDET úgy kezded el védeni, hogy ideológiát gyártasz mögé és ezzel akarod BIZONYGATNI, hogy téged nem csupán személyes rajongás vezérel, hanem te HOZZÁÉRTŐ vagy, az gáz. "Hazai hip-hop"??! Az mi? Az olyan, mint a hazai sertéskörmölő kisiparosok egyesülete?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.04.02. 09:56:34

@Wilfridur: A buli van aprajafalván alapjaiban rengette meg a magyar popkultúrát.

Egyallampolgar 2016.04.02. 10:39:04

Ekkor voltam fiatal. Mindet ismerem. Máig szégyenkezem (az "alkotók" helyett). Néha elgondolkozom, hogy a rendszer váltás okozta nyugat-lelkesedés miatt omlott le a kritika a modern irányzatok így az új zenei stílusokkal szemben is és ezért történhettek meg ezek, vagy 90-re annyira lepusztult a magyar közönség agya, hogy ezek befuthattak.
Szerintem a pesti elit gimnáziumokban sem szólt volna akkorát a Nirvana, meg az egész Seattle ha a másik oldalon nem ezek sorakoznak.

fullerg 2016.04.02. 10:44:10

Biztos én vagyok a hülye, hogy a poszt végét is elolvasom, de idéznék belőle:
"Ez volt az a 22 magyar sláger, ami szerintem a '90-es években meghatározta a magyar popéletet, valamilyen szempontból. Nyilván lehetne ebből akár 100-as listát is csinálni, de akkor már csak egymást ismételnék a hasonló számok. Ugyanakkor persze mások mást éreznek fontosnak az akkori popszíntérből, szóval nyilván darázsfészekbe is nyúltam ezzel a témával. De éppen ezért jöhetnek kommentben azok a dalok, amik itt mondjuk nem szerepelnek, de nektek valamiért nagyon fontosak voltak! Azt pedig még leszögezném itt a végén, hogy az alternatív zenébe, rockba és minden másba most nem mentem bele, az más posztok témája lenne, nem is szerettem volna ezeket ide keverni"

Nem tisztem a post-tolót védeni, de arról sehol nem esett szó, hogy ezek a 90-es évek legjobb magyar zenéi.
Ezt kár rajta számon kérni.
Republic, Charlie stb, nem pop, hanem rockzene, ez sem játszik ebből a szempontból.
A lista nyilván nem teljes, de kár vitatni, hogy a fenti számok a maguk idejében slágerek voltak, és nemigen van olyan köztünk aki nem ismeri.
Még ha nem is tetszik mindenkinek.
Mindenkinek, aki akkor volt tini, fiatal, fűződik ehhez az időszakhoz rengeteg élménye, és az idő sok mindent megszépít...bár ami régen szar volt, az most is az.
Ettől még lehetett sláger.

nniicckk 2016.04.02. 12:20:40

Hát a Rapülőket leszamitva egyikrol sem hallottam meg. Lehet hogy voltak ezek a figurak, de nekem nem tuntek fol.

seventyfour 2016.04.02. 12:31:32

Remek lista annak bemutatására, hol siklott félre a magyar pop azután, hogy a politika nem szólt bele, csinálhattak volna bármit... Sajnos nem sikerült. Persze a külföldi mainstream szintén hasonlóan gagyi volt (Dj Bobo, Mr. President, Spice Girls), de ezekkel párhuzamosan rengeteg underground műfaj virágzott, nálunk csak egy-egy mutatóban volt képviselve.
Legkárosabbak: Geszti Péter, Kozso és a Rakonczai(?) fivérek. Köszönjük nekik!

dukeekud 2016.04.02. 13:27:48

Belehallgattam néhányba, de nem tudom elképzelni, hogy ezek akkoriban valódi zenék voltak. Az rendben van, hogy ezek az akkor nyugati zene másolatai, de ilyen röhelyes gagyi modon ?
Szoval nehezen hiszem, hogy ezeket nem parodiának szánták.
De tényleg, volt olyan ember aki ezeket komolyan mint ZENE hallgatta, és nem pedig csak azért, hogy röhögjön, mint példaul az Ukhrin Benedeken ? (a Rapülöket leszámítva, mert azt tudjuk, hogy eleve viccesnek szánták, de azért az ennek elnére is jó zene volt )
Egyébbként más korok mondjuk a 60-70-80 -as évek zenéit hallgatva, nincs olyan érzésem, hogy viccnek szánták volna azokat.

totii 2016.04.02. 13:37:12

@fullerg: A bejegyzés címe: "22 magyar sláger, ami meghatározta a '90-es éveket". Ezzel szemben teljesen más a tartalom, csak a zenei élet egy szegletét mutatja be, miközben a címben nincs szó arról, hogy csak a bulislágerekre gondol.

11110000 2016.04.02. 13:42:47

@Kalocsai Tamás:
Mivel láthatóan nemcsak az én véleményem ez, nem tudom honnan vetted. Azt hiszem, ti vagytok jóval kevesebben - ezek szerint inkább ti gondoljátok ezzel a szerencsétlen, még magyarul sem tudó @Susinka Laller: álnevű faszkalappal, hogy mindenki hülye, csak ti vagytok helikopterek.

11110000 2016.04.02. 13:46:05

@Susinka Laller:
De szar csak a te tükrödben látható, faszkalapkám, amikor te nézel bele.
Ebből persze azt hiszed, más tükrével is ez a helyzet, ha belenéz - mást el sem tudsz képzelni a mákszem agyaddal -, de szólok, hogy tévedsz. Más tükrében annak a másnak az arca látszik. Hogy a tiédben csak egy rakás szar, az nem a véletlen műve.

11110000 2016.04.02. 13:48:19

@Susinka Laller:
Ja, egyébként, faszkalapka, az értelmes ember (azaz nem te) a tojásról meg tudja mondani, hogy záp, akkor is, ha még nem tojt tojást.
A hozzád hasonló agyatlanok biztosan nem képesek erre.

11110000 2016.04.02. 13:50:14

@fullerg:
A Republic meg Charlie rockzene?
Ezt viccnek szántad?

wovbagger 2016.04.02. 13:55:44

Ezek a "dalok" nagyjából a faluvégi kocsmák zenegépeiben, illetve a hazai népesség ízléshiányos csoportjaiban "határozták meg" a kilencvenes éveket. Minden máshol és mindenki másban maximum hányingert keltettek és keltenek, mióta kiadták őket.

within 2016.04.02. 18:00:40

15 èvesen se bìrtam ezeket a cukormàzas szarokat, most se fogom megszeretni a magyar popèlet sztàrjait

BluE 2016.04.02. 18:38:27

A cikk címe "22 magyar sláger, ami meghatározta a '90-es éveket", itt ki kellett volna emelni, hogy csak a pop zene tekintetében. A Republic valóban rock, de ha a Szállj el kismadár nem férhetett be a listára eszerint, akkor a Ganxsta Zolee és a Kartel sem lett volna odavaló, nem nevezném őket popzenészeknek.

Susinka Laller 2016.04.02. 20:10:00

@11110000:
Ha ennyire tudod kinek a tükrében mit lát a másik akkor te egy kibaszottul okos ember-utánzat lehetsz ! Semmire nem vagy jó csak azt fikázni amit a többség szeret. Kivételes furkó vagy ! GRATULÁLOK ! Sajnálom anyád aki gyereket várt, de te jöttél helyette !

Susinka Laller 2016.04.02. 20:13:07

@11110000:
A faszkalapka dumával pedig ne magadból indulj ki !

fullerg 2016.04.02. 21:28:42

@totii: még sosem láttunk olyat, hogy egy cím nem írja le a teljes tartalmat...

Kákán is csomót keresel?
"Megpróbáltam (nyilván szubjektívan és a barátaim emlékeire is támaszkodva) összegyűjteni 22 olyan meghatározó hazai popdalt, melyek nélkül a '90-es évek el sem telhetett volna."

Ez a poszt első bekezdésében szerepel.
Nem lett volna muszály tovább olvasni, ha nem erre számítottál.

fullerg 2016.04.02. 21:30:56

@11110000: Kérdezd meg az említett zenészektől, hogy popzenét, vagy rockzenét csinálnak-e, majd röhögj nyugodtan.

fullerg 2016.04.02. 21:41:07

@11110000:
"A Republic 1990-ben alakult EMeRTon-díjas magyar rockegyüttes."
"Charlie (Ónod, 1947. október 28. –) Liszt Ferenc-díjas magyar énekes, könnyűzenész, a rock, a jazz, a blues, a soul és a funk jellegzetesen rekedt hangú előadóművésze"

Wikipediáról idéztem, hogy kérdezned se kelljen.

Mondjuk ezeket keresés nélkül is tudtam, csak a kedvedért kerestem egy nálam hitelesebb forrást is.
Ugye milyen vicces.

Lehet neked kéne újragondolni, mennyire sekélyesek az ismereteid mind a pop, mind a rock irányában.

11110000 2016.04.02. 23:34:43

@Susinka Laller:
Dehogy, faszkalapkám, belőled indulok ki.
De ezt nyilván te is jól tudod.

11110000 2016.04.02. 23:42:38

@fullerg:
A Wikipediát ne hozd már fel referenciaként, minden hülye beleírhat, még te is.

Az meg, hogy ők mit mondanak magukról, max. azt jelenti, hogy mit szeretnének játszani.
Ennek ellenére mindkettő popzene. Charlie-tól esetleg még lehet olyan számot találni, amire nagyon erőlködve rá lehet fogni, hogy rock (bár inkább blues, ha már, már csak a zenésztársait tekintve is, egy rockzenész sincs köztük, bluesosok meg jazzesek vannak), de a Republictól sorolj már fel ilyeneket, mert én egyet sem találok ilyet a teljes életművükben.
Ez nem azt jelenti, hogy jó vagy nem jó, mert van jó popzene is, csak azt, hogy nem rock.
A fent említett két előadó néhány dalát én is szeretem (a Republicot főleg azóta, mióta Szabó Andris hegedül náluk, Cipő haláláig bezárólag, mert ami azóta van, az egy kalap szar), Charli e meg egy iszonyatosan túlértékelt valaki, akinek egyetlen érdekessége, hogy a hangja rekedt. Viszont egyáltalán nincs jó énekhangja (és utoljára a Generál volt az, ahol még valami rockzenére emlékeztetőt művelt az akkor társaival).

totii 2016.04.03. 19:26:19

@fullerg: Nem. A tartalom és a cím között ellentmondás van, az a probléma.

Ha meg kukacoskodunk azon, hogy a Republic popszámokat játszott-e (segítek: a Szállj, el kismadár ment a rádióban, a tévében, még a vidéki hatoslottóhúzáson is ismeretlen előadótól), akkor mit keres a listán a Kartel?

A listát tekintve helyes cím lett volna a "22 dal, amire emlékszem a '90-es évekből".

szabo.kata 2016.04.03. 20:10:13

@fullerg: ajj, de köszönöm, hogy ezt leírtad, így nekem már nem kellett :)

szabo.kata 2016.04.03. 20:12:16

@Kalocsai Tamás: no, innentől ezt nem kívánom folytatni, mert teljesen felesleges, lehet továbbhaladni.

szabo.kata 2016.04.03. 20:15:01

@totii: szerintem a bevezetésből eléggé egyértelmű, miről is lesz itt szó, ami a címet kiegészíti és szépen párhuzamban is van vele. ha egészében nézed a posztot, szerintem pontosan lehet látni, miről akartam beszélni, felesleges kukacoskodni.

szabo.kata 2016.04.03. 20:18:02

köszönöm mindenkinek a plusz tippeket, így válik sokkal teljesebbé a dolog! :)

Kalocsai Tamás 2016.04.03. 20:49:39

@szabo.kata: helyes! Haladj tovább és írj jobbakat legközelebb ;)

11110000 2016.04.03. 22:47:15

@Kalocsai Tamás:
Hozzáértés hiányában nem fog neki menni.
Kb. mintha űrrakétát építeni kezdene neki.
Mindkettőhöz nagyjából hasonló alapokkal rendelkezik.

Hisz még értelmes magyar mondatokat sem sikerült fogalmaznia a cikkben.

szabo.kata 2016.04.04. 10:47:58

@11110000: <3
látom itt a kommentfolyamban, hogy te mindenkit nagyon szeretsz kioktatni, isten tartsa meg jó szokásod, csak mondjuk ne itt folytasd.

tantum verde 2 2016.04.04. 12:30:13

@szabo.kata:
Miért, veled kapcsolatban pl. nincs igaza?

Rocko- 2016.12.31. 17:05:03

ez jó gyűjtés volt! :)
süti beállítások módosítása