charivari

12 kedvenc Ganxsta Zolee és a Kartel dal, bármilyen alkalomra

2015. január 10. - szabo.kata

Idén 20 éves a Kartel, Ganxsta a héten töltötte a 49-et, a hétvégén meg óriás tribute koncert - Asszem 2015 Zoliék éve, nincs mese. Mindig bírtam őket, mert a Kartel olyan dolog, ami szórakoztató és eredeti. Meghonosítottak valami egészen szokatlant Magyarországon, amit gengszterrapnek mondunk, és másról talán el sem tudtam volna képzelni, hogy ezt megteszi. És el se tudtam volna hinni rajtuk kívül senkinek. Bár ennek a műfajnak tényleg nem volt sok hagyománya nálunk, nem mentek át soha cikibe, hanem faszán húzták rá a kis hazai valóságra. Tökkel. Mert ez a legjobb Ganxstáékban, hogy máig van tökösség a számaikban és a hozzáállásban. Ráadásul élőben még rátesznek egy lapáttal az szövegekre, olyan jól szólalnak meg a dalok a színpadon, hála a Fényes Ösvénynek. De elég az elfogult tömjénezésből, inkább megmutatom, mi is a 10 kedvencem tőlük, Olyan dalok jönnek, amiket bármikor jó meghallgatni, és még a legtutibb szövegrészleteket is kiemelem melléjük jól.

ganxsta.jpg

 

A szerb határ felé

"Gyönyörü seggek és hatalmas csöcsök, a Big Daddy vedel, mint egy búvárvöcsök"

Felhívnám a figyelmet a klip zseniális prosztóságára, csöcsök és bulák mindenhol, így kell ezt csinálni!

 

Rossz vér

"Feláll a faszom, megbaszom az összes kibaszott kurvát, azon jár az eszem haver, hogy a faszokat, hogyan kúrjam át"

Az egyik legnagyobb kedvencem, és talán az egyik legjobb Ganxsta dal egyben.

 

Fekete ló

"A sok kibaszott ribanc elveszi az eszedet, és úgy mész haver előre mint az eszement"

Elképesztően laza ez a dal, olyan igazi nyomom kikönyökölve az autóban, és megyek a semmibe téma.

 

Mi vagyunk azok

"Mi vagyunk azok akiktől eláll majd a szavad, mi vagyunk itthon, mi vagyunk a fainak"

Olyan öndefiníció, hogy a fal adja a másikat!

 

Vato Loco

"Ez ami kell neked, jobb hogyha elhiszed, kidobom a cerkát a bringa meg lemegy a pincébe, és nem kerül lébe"

A fenti sort régebben nem értettem, aztán felnőttem.

 

Való világ

"Nem az a lényeg ki vagy, hanem hogy kit szopatsz. Ha valaki elad az üt, aki nem az lófasz!"

Ismét laza téma, keményebb szövegekkel. Ez az a dal egyébként, ami ha elindul egy házibuliban, mindenki egyszerre bólogat. (Legalábbis az én haverjaim azt teszik, akik a '90-es években voltak tinik)

 

Néhány jó dolog

"Még ha eddig szar is volt az életem, volt néhány jó dolog, amit megtettem"

Amerikai mintára készült gengszter számvetés, ablakon kibámuláshoz, mondjuk a harmincadik szülinapodon, vagy más kerek évfordulón. 

 

 

Boom a fejbe

"Nincs semmi gond öreg, nyugodtak leszünk, de kibaszunk veled, ha te is kibaszol velünk"

A refrén örökre a fejünbe égett, mint Zoliéra a fejkendő.

 

Blow-Feld (v.s. O.J. Bond)

"Ha velem vagy király, ha az a majom Bond tetszik...hmm BAZDMEG!"

Tökéletes egymásnak odamondogatós gengszterrap.

 

Szesztilalom

"Hogy lehet valaki bazmeg ekkora elmebeteg gyökér, nem értem, a fejembe nem fér" 

Egy kis múltidézés Kartel módra, annak pedig elég jó.

 

Keleti oldal, nyugati oldal

"Szaszáéknál király, ital, üzlet, lecsúszik egy pár üveg pia, tele a pipa, beüt a téma, gyerünk a VIII-ba"

 Az egyik olyan dal, amiben a Kartel jól megmondja, honnan jött, csak itt éppen kockás pizsiben teszik.

 

A jó, a rossz és a Kartel

"Itt nincsen fehér csak fekete ló, a pokol öt lovasa, ez nem neked való!"

 Ismét egy kis öndefiníció, plusz megint belebújhattak olyan arcok bőrébe, akiket nagyon imádnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://charivari.blog.hu/api/trackback/id/tr557057659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

De82 2015.01.10. 12:45:13

Épp mennék vásárolni,meglátom ezt a blogot,mondom magamba :jó, megnézem az elsőt aztán a többit sorba majd valamikor...Már az ötödiknél tartok és még nem mentem sehova :D :D Hatalmas nagy nosztalgia,el is kezdek kutakodni hátha találok 1-2 kazettát vagy cd-t :D
Köszönjük a válogatást és még legalább 20 évet Zoliéknak! :)

szabo.kata 2015.01.10. 12:52:59

@De82: na, pont az ilyenek miatt csinálom :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.10. 14:01:02

Eredetiek voltak? Soha egy percre se. Én is csiptem őket az elsö 4 lemezük megvan cdn a mai napig, de azért tudjuk helyükön kezelni őket nosztalgia ide vagy oda.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2015.01.10. 15:18:20

Sokan fikázzák Zoliékat, mert hát cikinek gondolják, aztán a házibuliban bebaszva ugyanúgy kívülről tudják a szövegeket :) Én nem szégyellem, nagyon bírom őket réges-régóta.
Legkedvencebb albumom tőlük a Rosszfiúk album, igaz hogy csak 8 szám fért rá Pierrot macskazenéje mellett, de az mind a 8 legendás, köztük a brutális Ez a pokol:
"Véres a kezem, mert látod a dögöket eszem,
És véres a faszom, mert a halottakat baszom!
Minden gonosz a földön, az összes bűnöd én vagyok,
Engem látsz, mikor a kibaszott tükröt bámulod!"

Rocko- 2015.01.10. 15:59:45

sose éreztem őket hitelesnek.
nem hiteltelenek, csak nem hitelesek a szememben.

mojoking77 2015.01.10. 16:47:38

Nagyjabol 12 pipa.
Egy apro megjegyzes, pont mert a Valo Vilag-nal jarok.

www.youtube.com/watch?v=utcpYkl4L6s

Jo, nincs klippje, de attol meg ez az eredeti, nem a malnaszorp verzio, amit a Z+ jatszott. Csak, hogy belekothessek valmibe :)

Leone_510 2015.01.10. 17:44:02

rétegzene , nagyon kis rajongótáborral rendelkeznek , jelentéktelen banda, mert Zana Zoltán azon sír, hogy nem tud megélni belőle

nekem sem hitelesek , miért is lennének azok, kislányok ők :)

szabo.kata 2015.01.11. 17:28:13

@doggfather: azt ők is tudják sztem, h nem ők találták fel a spanyol viaszt, de a maguk módják, főleg itthon eredetiek. egyből tudja az ember, hogy mi az, ha meghallja egy számukat és ez a lényeg. én így értem az eredetiséget.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.12. 08:05:30

@nefrit: hát ebben az esetben eredetiek, de így az összes magyar eredeti. Még az animal canibals is ami tiszta gesztipeti nyúlás mégis felismerhetőek...

M. Bouvier 2015.01.16. 01:16:39

Nekem a Kartel a 90-es éveket jelenti, akármikor meghallom, elkap a nosztalgia. Imádtam Zoleet. Ott voltam a múlt hétvégi koncertjükön, óriási volt, nagyon jó volt újra hallani őt!!!
süti beállítások módosítása